لکسوس GS250
برای مشتریان ثروتمند ایرانی، کنار آمدن با نسل چهارم GS اندکی دشوار بود چرا که تصور آنها از این خودرو برپایه نسل سومش شکل گرفته بود؛ همان نسلی که با دو نسخه GS430 و GS460 به ایران آمد و با پیشرانه 8 سیلندر قدرتمندش رقبای آلمانی را شگفتزده کرد. اما نسل چهارم این خودرو در سال 2013 و با مدل 6 سیلندر GS250 به ایران برگشت درحالیکه چیزی از نسل گذشتهاش را به ارث نبرده بود و دیگر خودرویی با توانایی اسپرت مثالزدنی محسوب نمیشد. داستان چهارمین GS فقط مربوط به تغییر طراحی و یا افزایش قدرت موتور نمیشود. تویوتا بهعنوان مالک لکسوس در نظر داشت تا پلتفرم این خودرو را نیز بهکلی دستخوش تغییر قرار دهد. استفاده از پلتفرم سری N این شرکت اقدامی جسورانه و البته هوشمندانه بود چراکه همزمان لکسوس IS و SC نیز روی آن طراحی میشدند؛ دو مدلی که خواص اسپرتگراییشان بیشتر بود. علاوه بر حضور نسلهای جدید مرسدس E200 و بامو 528i مشکلی که GS250 با آن دست و پنجه نرم میکرد، نزدیکی قیمتش به نسخههای فول ES250های همان سال بود. از اینرو بسیاری از مشتریان GS به سراغ ES رفتند درحالیکه ESها هم 4 سیلندر بودند و هم اینکه ابعاد کوچکتری داشتند و با لاستیک 235/45/18 که میتوانید در سایت تایرلند تهیه کنید همچنین تعدادی از GSهای وارداتی از تیپ اف اسپرت هستند که در تریم داخلی، چرم اختصاصی صندلیها و فرمان، تعلیق و چند آپشن دیگر از GSهای استاندارد، متمایزند. حتی در برخی از مدلهای وارداتی این خودرو میشد تریم چوب بامبو را نیز مشاهده کرد/