ام وی ام x33 کراس
ام وی ام X22 در بازار چین با نام Tiggo 3x و در بازار آمریکای جنوبی با نام Tiggo 2 شناخته میشود. شرکت چری در سال 2020 میلادی، نسل جدید این خودرو را معرفی کرد و سپس شرکت مدیران خودرو نیز در سال 1400 خورشیدی، عرضه این نسل جدید را با نام X22 PRO آغاز نمود. شرکت چری سپس در سال 2023 اولین فیسلیفت از دومین نسل این خودرو را به بازار فرستاد. اما از آنجایی که شرکت مدیران خودرو، از یک طرف X22 PRO را در خط تولیدش داشت و از طرف دیگر، میخواست این فیسلیفت را هم به کشورمان بیاورد، از حذف زودهنگام X22 PRO منصرف شد و فقط نحوه نامگذاری این خودرو را تغییر داد؛ طوری که بجای اسم X22 تصمیم گرفت تا اسم X33 CROSS را برایش انتخاب کند. این محصول سرانجام در پاییز 1402 به بازار کشورمان آمد. در طراحی X33 کراس، یک نکته جالب توجه وجود دارد؛ در برخی نقاط همچون آینههای جانبی، زه پلاستیکی گلگیرها و همچنین در کاسه چراغ عقب، تریم طرحدار با اجزای مثلثی نارنجی رنگ با عنوان Dragon Skin یا «پوست اژدها» استفاده شده تا پایبندی چینیها به اساطیر را به نمایش بگذارد. البته طرح «الماسی» در فضای داخلی خودرو و روی پانل دربها و پوسته داشبورد نیز به کار رفته است. نمایشگر مرکزی در امتداد نمایشگر صفحه کیلومتر قرار گرفته تا ظاهر آنها یکپارچه و بهروز به نظر برسد. در نمای عقبی خودرو نیز با طراحی مجدد درب صندوق عقب و تغییر در فرم شیشه و اضافه شدن نوار بین چراغها، تفاوت این مدل با X22 PRO بیشتر مشخص شده است. موتور استفاده شده در X33 کراس اتومات، همان قلب 3 سیلندر توربوشارژی است که قبلا روی X22 PRO اتوماتیک نیز نصب شده ولی با این تفاوت که قدرت خروجی آن، بهبودیافته و اندکی بیشتر است. موتور و گیربکس استفاده شده در X33 کراس دندهای نیز دقیقا مشابه X22 PRO دندهای است؛ یعنی یک موتور 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری به همراه گیربکس 5 دنده دستی را در این خودرو میبینیم و سایز لاستیک 205/50/17 مناسب این ماشین می باشد .
شما هم میتوانید نظر بدهید.